De ce afacerile mici nu au siteuri

De ce afacerile mici nu au siteuri

Poti cu usurinta sa gasesti un proprietar de afacere care itii va spune “Nu am nevoie de site.”
Si au dreptate – afacerile care nu vor sa fie de succes, cu siguranta nu ar trebui sa investeasca timp si bani pentru a construi un site pentru compania lor.

Sincer, imi este greu sa recunosc faptul ca nu toate afacerile au nevoie neaparata de un site. Insa orice companie care isi doreste sa concureze pe piata, in continua schimbare si sa aiba succes in viitorul apropiat are nevoie de un site. Chiar si un site prost este mai bun decat deloc.

Jumatate dintre toate afacerile mici nu au deloc site pentru a-si promova pe piata online businessului. Aceste statistici sunt reale; conform unui studiu din 2013 – realizat de Google si compania Ipsos, efectuat pe mai mult de 3800 de afaceri mici, 55% din afacerile mici nu au siteuri pe care sa isi prezinte afacerea in mediul online.

Aceste cifre sunt foarte mari, mai ales cand observi cat de mult s-a schimbat lumea in ultimii 15 ani. Considerand explozia smartphoneurilor, a tabletelor, Facebook, Google, Amazon si tot ce are legatura cu internetul.

Lumea se schimba permanent. Deci de ce ezitam sa tinem pasul?

Cred ca problema sta in lipsa de educatie si intelegere a complexitatii problemei. Noi am intalnit cateva obiectii:

O completa neintelegere a beneficiilor aduse de un site pentru afacere

Ca dezvoltatori web profesionisti, nu am reusit sa educam generatiile de dinaintea noastra despre beneficiile internetului, cum sa il foloseasca si cum poate sprijini o afacere. 76% din proprietarii de afaceri mici au peste 45 de ani si Facebook exista doar din 2004!

Era digitala a devenit foarte populara doar in ultimii 10 – 15 ani. Proprietarii de afaceri nu au crescut intr-o luma a tehnologiei, ei se adapteaza doar pentru ceea ce le convine si le este usor de inteles. De vreme ce proprietarii de afaceri nu au o legatura puternica cu internetul, va fi complicat pentru acestia sa inteleaga lumea afacerilor online.

De asemenea, ei nu vor intelege cum un site ii poate ajuta pe clienti.

Lipsa acestei legaturi cu internetul nu le permite sa vada cu adevarat faptul ca noua generatie nu ar putea lua o decizie in lipsa acestor resurse si ajutor oferit de internet, astfel, afacerea lor nu va putea atrage aceasta nisa de clienti in mod eficient.

Minimul pe care trebuie sa il aiba orice afacere in mediul online este adresa si numarul de telefon pe Google, astfel incat atunci cand posibilii clienti ii cauta sa ii gaseasca usor pe Google Maps. O simpla carte de vizita sau listare in vreun ziar sau Pagini Aurii nu mai ajunge.
Toate aceste lucruri sunt foarte evidente pentru orice persoana care lucreaza in industrie, insa ele sunt noi pentru pentru cei care nu au gasit internetul folositor pentru afacerea lor. Fiind ceva nou, bineinteles ca pare a fi ceva complicat, ceva care consuma timp si resurse, pe scurt ceva ce nu merita timpul lor.

Adevarul este ca e usor de construit un site, orice site. Insa un site frumos, modern, fluid, functional si mai mult, un site optimizat astfel incat sa fie gasit usor de catre clienti. De aceea exista companii ca a noastra care fac eforturi serioase pentru a usura pentru afacerile mici sa acceseze mediul online prin siteuri sau magazine online.

Dar daca afacerea mea e bine si fara site?

Doar pentru ca o afacere pare OK nu inseamna ca si este OK. Asta e ca si cum ai sari de pe un zgarie-nori si pe la etajul 13 din 50 sa-ti spui, “deocamdata lucrurile par OK.”

Cu siguranta este posibil ca o afacere sa fie in profit apeland doar la reclama din-vorba-in-vorba si alaturi de baza de clienti actuala, insa aceasta nu e un motiv ca sa nu incerci sa maresti aceasta baza de clienti sau e vreo garantie ca afacerea va prospera si in viitor. Cu cat ne ia mai mult timp sa realizam cat de important e sa avem un site si de ce avem nevoie de el, cu atat mai mult timp dam concurentei sa se adapteze si eventual sa ne inlocuiasca per complet. Ignorarea acestui concept este o reteta pentru esec.

Cum solutionam asta?

Simplificare, Educare si Accesibilitatea

In primul rand, facem totul ca sa fie mai usor pentru oricine si orice afacere sa fie functionala online.
Apoi le aratam cum sa profite la maxim de aceste unelte, astfel incat sa ajunga la cat mai multi clienti online si cum sa isi promoveze siteul.

Ca toate astea sa fie posibile, trebuie sa gasim o metoda ca sa fie accesibil si usor de gasit pentru antreprenori si detinatorii de afaceri.

A avea un site pentru afacerea este in mod definitiv o investitie pentru afacere, acest lucru ar trebui sa fie un absolut necesar pentru orice afacere mica. Nenegociabil.

Response to this project

characters left

No comments yet.