http://estionlinedeciexisti.ro/wp-content/uploads/2015/06/seo-592747_1280-1024x675.pnghttp://estionlinedeciexisti.ro/wp-content/uploads/2015/06/seo-592747_1280-1024x675.pngStrategii de optimizare SEO in 2015

Strategii de optimizare SEO in 2015

Daca afacerea ta o duce bine, s-ar putea sa te gasesti mereu in postura de a lasa SEO pe un TO-DO list mereu. Pana la urma optimizarea SEO pare cam tehnica, complicata, consuma mult timp si practicata nepotrivit, chiar periculoasa pentru business. Industria SEO este plina de “specialisti SEO” a caror lipsa de cunostinte temeinice poate fi mortala pentru afacere. Exista riscul ca daca misti ceva pentru optimizarea siteului usor, bland si inocent, insa fara sa fii sigur de ceea ce faci sa ajungi intr-o stare mai proasta decat cea de la inceput.

Cu atat mai mult, cu cat Google permanent schimba regulile. Au fost un numar uimitor de modificari importante, care, in ciuda denumirilor dragute, au avut un impact inspaimantator pentru detinatorii de siteuri pe intregul glob.

Pe langa aceste temeri, exista si problema timpului. Este probabil, deja destul de complicat sa gasesti timp sa citesti acest articol. Crearea, planificarea si executarea unei campanii SEO poate fi un obstacol peste care greu se trece. In continuare am elaborat un tutorial SEO pentru ca sa poti incepe sa faci optimizare in siteul tau.

 

Deci de ce este optimizarea SEO atat de importanta si cum se face SEO pana la urma?

Motivul principal este pentru ca deja vezi intre 30% si 60% din traficul tau venind din motoare de cautare. Asta te poate face sa crezi ca nu mai ai nevoie de nimic altceva pentru ca sunt numere bune. Dar aproape cu siguranta te inseli.

Daca te uiti prin keyword data – date despre cuvintele cheie – in contul tau de Google Webmaster Tools, probabil vei vedea ca in jur de 30-50% din cuvintele cheie folosite pentru a gasi siteul tau contin numele brandului sau produselor companiei tale. Aceste cautari sunt efectuate de catre persoane care deja te cunosc. Insa persoanele care nu te cunosc si cauta ceea ce vinzi tu, nu te gasesc. Aceasta este oportunitatea ta.

Daca o persoana cauta o companie sau un produs dupa nume, Google ii va directiona spre ceea ce cauta ei. Insa inteligenta motoarelor de cautare este limitata, astfel ca desi clientii iti cunosc numele, pot fi neclari in ceea ce vinzi. Aici intervine munca unui specialist SEO.

Mai ai nevoie de motive? Ce spui de faptul ca aparentul nivel mare de complexitate SEO inseamna doar ca, aproape sigur, si concurenta ta neglijeaza tehnicile de optimiazre SEO. Probabil ca si ei au aceleasi rezerve ca si tine, insa poate ei nu citesc acest articol, ca sa afle un secret: 70% din SEO este simplu de facut.

Te voi ghida spre ceea ce e nevoie sa faci pentru a aduce un utilizatori pe siteul tau, care cauta exact ceea ce vinzi tu acum.

 

Ce este SEO de fapt?
Promovarea SEO inseamna a face tot ce este posibil, pentru a-l ajuta pe Google sa inteleaga ce ai pe site. Este despre a-l ghida si ajuta pe Google. Nu despre a-l manipula.

Este usor sa presupui ca Google deja intelege tot continutul si ce e relevant pe fiecare pagina din siteul tau, dar lucrurile nu stau deloc asa. Veste buna este ca nu e foarte complicat sa il faci pe Google sa inteleaga ce ai pe site.

Poti sa stai linistit ca promovarea prin SEO adevarata nu prea are legatura cu umplutul siteului tau cu cuvinte cheie, densitatea lor, sau tot felul de trucuri si tehnici indoilenice. Daca auzi asa ceva de la firma SEO a siteului tau, fugi de aceasta cat mai repede.

 

Intelege-ti propria situatie actuala – Google Analytics
Inainte de a incepe sa aplici orice tehnica de optimizare SEO pentru site trebui sa ai idee despre ce se intampla deja pe siteul tau. In continuare ai descrisa o modalitate in care poti afla care e situatia ta actuala.

1. Deschide-ti contul de Google Analytics.

2. Alege ca data de inceput, ziua de azi a anului trecut; daca astazi este 25.06.2015 vei alege ca data 25.06.2014, apoi da un click pe “Aplica”/”Apply”.

3. Alege optiunea “Toate sesiunile”/”All sessions”, apoi optiunea “Trafic Organic”/” Organic Traffic” si da un click pe “Aplica”/”Apply”.

4. Acum da click pe iconita cu patratele alb-negre care apare acum sub selectorul pentru data din dreapta sus, si trage de slider pana pe “Precizie Inalta”/“Higher Precision”.

5. Modifica intervalul din partea de dreapta sus, pentru a-ti afisa graficul pe “Saptamana”/ “Week” pentru a-ti fii mai usor de inteles.

Acum graficul tau ar trebui sa semene cu cel de mai jos:

optimizare seo

 

 

-grafic ce arata toate sesiunile per saptamana-

Valoreaza aproape nimic proportia vizitatoriloe care in prezent vin din traficul organic.

6. Click pe sageata din dreptul optiunii “Toate sesiunile”/“All sessions” si alege “Elimina”/ “Remove”, astfel vei vedea doar traficul organic.

7. Acum “Alege o masuratoare” / “Select a metric” si alege “Pagini/Sesiune” / “Pages / Session”. Ar trebui sa arate graficul precum cel de mai jos:

4

 

 

-grafic ce arata pagini per sesiune-

In exemplul de mai sus se poate vedea ca traficul a inceput sa creasca din august, insa calitatea traficului (masurat prin numarul de pagini vizitate per sesiune) a scazut dramatic.

Felul in are alegi sa vizualizezi aceste grafice depinde de tine, de optiunile alese, insa e important sa stii sa interpretezi aceste grafice corect. Si asta pentru ca trendurile sunt in permanenta schimbare si spun mult mai mult decat un grafic la facut pentru un anumit moment.

 

Datele din Google Webmaster Tools

Daca nu esti familiar cu ceea ce ofera contul tau de Google Webmaster Tools, merita sa petreci 10 – 15 minute sa descoperi optiunile de acolo. Nu pot explica in cuvinte cat de importanta este acesta unealta pentru optimizarea SEO. Cele mai notabile caracteristici pe care trebuie sa le cunosti sunt HTML Improvements, Crawl Errors si Crawl Stats, si mai ales Search Queries.

Din datele pe care le vezi aici si cele din Analytics trebuie deja sa ai o idee despre felul in care stau lucrurile pentru siteul tau. Daca vrei sa faci o analiza mai amanuntita, iti recomand sa folosesti Screaming Frog ca unealta pentru diagnoza sau Botify, in cazul in care siteul tau este neobisnuit de complex sau mare.

 

Combina datele in ceva util
Din Analytics vei primi date din ceea ce priveste optimizarea siteului prin SEO, date despre cantitate, si pana la un punct despre calitatea vizitelor. Insa iti arata numai ce functioneaza deja. Cu alte cuvinte, vezi doar persoanele care deja te gasesc pe motoarele de cautare si dau click pe linkurile tale.

In schimb, pe Webmaster Tools iti va da o idee mai buna despre ceea ce nu functioneaza. Iti arata cuvintele cheie pe care esti gasit, dar nu neaparat pe care si primesti clickuri. Si nu trebuie sa fii un expert ca sa iti dai seama de ce.

De exemplu, daca vezi cuvantul cheie pe care te axezi si consideri ca e foarte relevant, care a si generat peste 2.000 de afisari in ultima luna, insa a produs doar vreo doua clickuri, probabil ca ai o pozitie medie foarte joasa. De retinut ca o pozitie medie este pozitia 14, care insemna ca esti afisat undeva sub jumatatea paginii 2 a rezultatelor. Acum gandeste-te la tine ca utilizator de cat ori ajungi mai jos de primele 3-4 rezultate, dar pe pagina a 2-a. Intelegi de ce rata de click e atat de mica ?
Acum ai o idee despre ce functioneaza si cum esti gasit in prezent. Dar ce faci cu restul cuvintelor cheie pentru care ai vrea sa fii gasit?

 

Pentru ce ai vrea sa fii gasit?
Una dintre cele mai frecvente greseli in optimizarea SEO este lipsa unui research pentru cuvintele cheie cele mai potrivite pentru site. Un specialist SEO ar trebui sa faca un research serios pentru cuvintele cheie optime, insa de multe ori acesta presupune ca stie ce cuvinte folosesc oamenii pentru a cauta produsele de pe site. De asemenea, presupune ca Google intelege continutul siteului. Insa lucrurile nu stau deloc asa.

Un inceput mai bun este te gandesti impreuna cu echipa la cele mai evidente cuvinte cheie, pe care apoi sa le treci prin Google Keyword Planner. De acolo te duci direct in tabul de idei pentru cuvinte cheie – Keyword Ideas. Decat sa te apuci sa scotocesti prin interfata neprietenoasa, sfatul este sa descarci datele intr-o foaie de calcul (format Excel, de exemplu) care nu numai ca e mai detaliata, pe deasupra poti sa sortezi si sa vezi mai aproape de tine datele.

Poti sterge coloanele care nu iti sunt necesare sau chiar sunt irelevante pentru tine, sau alte date, chiar cuvinte cheie, care te pot incurca.

Acum incepe partea mai complicata: pe care cuvinte cheie sa te concentrezi ? Numarul cautarilor pe un anumit cuvant cheie este bineinteles important, dar si nivelul de competitie pe acel cuvant. Intr-o lume ideala, vei alege cuvinetele cheie pe care cu multe cautari si putina concurenta.

Personal imi place sa folosesc o formula pentru a identifica foarte repede si usor cuvintele cheie :

(numar de cautari x numar de cautari) / competitie

Aceasta este o formula de baza, la care exista multe alternative, insa aceasta imi place pentru ca este usor de folosit si simpla. Dupa ce adaug aceasta coloana, pur si simplu sortez tabelul, dupa aceasta coloana – de la cea mai mare la cea mai mica valoare, si de acolo folosesc de obicei doar 10 – 15 cuvinte cheie ca sursa de inspiratie pentru a lucra cu acestea.

Alte surse de inspiratie si idei pentru keywords pot veni din cercetarea cuvintelor urmarite de competitie, sau folosind Google Trends si, bineinteles, Google Suggest. Daca nu esti sigur unde sa gasesti aceste unelte, cel mai simplu este sa le cauti, tot pe Google.

Aceasta abordare este una foarte “hands-on” pentru a cauta cuvinte cheie, mai ales considerand ca apoi ramai cu o lista de cuvinte cheie care sunt relevante atat pentru tine si continutul siteului cat si pentru Google. Iar relevanta este un concept foarte important pentru optimizarea SEO.

Cercetarea reala pentru keywords in SEO insemna sa gasesti acele cuvinte cheie care sa pun pe aceeasi lungime de unda atat pe clientii tai, cat si Google, dar si siteul cu privinta efectiva la continutul siteului. Pare repetitiv, dar nu este. Toate aceste elemente trebuie sa se imbine perfect pentru a avea rezultatele dorite.

 

Comasarea
In acest moment ar trebui sa ai o idee despre cum stau lucrurile in ceea ce priveste statutul siteului tau in legatura cu motoarele de cautare si ar trebui sa ai o lista serioasa cu anumite cuvinte cheie de pe care nu primesti multe vizite, dar ti-ai dori.

Tot ce ramane acum de facut este sa gasesti metoda potrivita pentru a le folosi. Dar inainte de asta, sa facem un mic pas inapoi.

Daca ai avut tangente cu SEO in ultimii ani, probabil ca ai auzit despre updateurile Google precum Panda, Hummingbird, Phantom, Pirate si altele.

Nu voi intra in detaliile tehnice, insa e foarte important sa intelegi DE CE face Google aceste modificari. Motivul principal este pentru ca exista o problema reala in care persoanele incearca sa manipuleze modul in care se indexeaza siteurile in Google. In replica, Google incearca sa faca o curatenie intre rezultate. Google nu isi doreste ca oamenii sa se sature de rezultate irelevante pentru ei, si sa le treaca prin cap ideea de a face cautari pe Bing de exemplu.

Asta este foarte important. Mai devreme am spus ca 70% din SEO este usor. Regula se aplica chiar acum. Deci ai lista cu acele cuvinte cheie, tot ce ai de facut este ca creezi continut de calitate care sa contina acele cuvinte. Asta e tot.

Exista o regula care se aplica pentru acest continut: el trebuie sa fie de calitate foarte inalta, sa fie complet original si mai ales trebuie sa fie scris pentru vizitatori si nu pentru motoarele de cautare.

Cu alte cuvinte, daca creezi un continut incredibil pentru cuvintele cheie “alege un serviciu de HR pentru o firma mica”, atunci acesta nu numai ca va fi usor inteligibil daca e citit de cineva(spre deosebire de a repeta aceleasi fraze de 15 ori), pe deasupra va oferi si informatii reale cititorului.

 

Deci pasii sunt simpli:
1. Alege-ti cuvintele cheie
2. Creeaza continut spectaculos

 

Stop. Este chiar atat de simplu?!
Din pacate restul de 30% din SEO este mult mai mult decat atat. Exista chestiunile in care il ajuti pe Google sa inteleaga continutul siteului, apoi sunt incoming links, page authority, domain authority, usage patterns, factori de spam, chestiuni ce tin de licente, si multe altele.

Sa nu uitam de faptul ca Google face o treaba buna cand vine vorba de a intelege ce ai pe site. Daca nu ai facut niciodata SEO si totusi ai ceva vizite pe site, acesta este motivul.

Chiar daca nu te aventurezi in cei 30% din SEO, prin creearea de continut potrivit pentru vizitatorii tai, folosind un limbaj precis si terminologia adecvata, deja ai un avant serios fata de concurenta. Din asta ai numai si numai de castigat.

Cand ai inceput sa prinzi acest obicei, si este deja o parte integrata din rutina ta, consider ca esti deja pregatit sa te aventurezi si in restul de 30% din SEO – partea mai complicata.

Pana atunci, lucreaza intens sa intelegi statutul tau curent, exploreaza oportunitatile pe care le gasesti, cauta si gaseste-ti cuvintele cheie optime, creeaza continut calitativ pentru ele, si incepe de acum sa dezvolti strategii de SEO inteligente, sigure si cu rezultate reale.

Response to this project

characters left

No comments yet.